Entorsa de glezna - sfaturi pentru recuperare

Entorsa glezna recuperare

Home Servicii Protocol de recuperare pentru Entorsa de glezna Protocol de recuperare pentru entorsa de glezna Este o afectiune produsa de un traumatism care forteaza glezna, miscarea realizata de aceasta fiind peste limitele normale si determina leziuni la nivelul capsulei si ligamentelor ce stabilizeaza glezna, rezultand tumefactie, durere si hiperemie.

Entorsele se clasifica pe trei grade, depinzand de intensitatea fortei care determina traumatismul.

Ce este entorsa la glezna?

Astfel avem: Entorsa de gradul I: Intinderea ligamentului, dar fara ruperea fibrelor; Entorsa de gradul II: Ruperea partiala a ligamentului. In functie de ligamentul traumatizat, se observa o laxitate mai mare spre interior sau spre exterior; Entorsa de gradul III: Ruperea completa a ligamentului.

recenzii pentru remedierea osteocondrozei

La examinarea ce este tratamentul artrozei se observa o instabilitate severa a articulatiei. Simptomele unei entorse de glezna : Principalele simtome sunt durerea si tumefactia.

Mecanismul de producere

Durerea se resimte in zona in care s-a produs entorsa si de cele mai multe ori glezna incepe sa se umfle imediat si poate sa apara echimoza. Palparea zonei respective poate determina sensibiltate. Programul de recuperare al entorsei de glezna include : Perioada de vindecare dureaza intre 4 si 6 saptamani.

câtă artroză este tratată

Initial se va proteja articulatia, iar ulterior se va urma un program de kinetoterapie care sa restabileasca mobilitatea si stabilitatea normal a gleznei. Obiectivele recuperarii in Entorsa de glezna sunt : Ameliorarea durerii si a inflamatiei; Cresterea progresiva a stabilitatii articulare; Prevenirea pozitiilor vicioase; Tonifierea musculaturii de sustinere si cresterea rezistentei musculare.

Indiferent de gradul entorsei, se folosesc principiile din metoda RICE rest, ice, compression, elevation REST repaus - glezna trebuie sa fie tinuta in repaus fara sprijin pe aceasta; ICE gheata - gheata trebuie aplicata imediat pentru a se reduce tumefactia.

5 Exerciții pentru gleznă

Gheata nu trebuie sa ia contact direct cu pielea, ci trebuie utilizat un prosop intre piele si gheata. Se mentine de minute si se utilizeaza de ori pe zi; Compression compresie entorsa glezna recuperare la nivelul gleznei se pune o fasa elastic care sa realizeze compresie reducand astfel edemul si durerea si conferind stabilitate la nivelul gleznei.

oase și articulații dureroase

Elevation glezna trebuie posturata in pozitie procliva deasupra nivelului inimii pentru a facilita circulatia venoasa. Entorsa de gradul I faza acuta dureaza zile - repaus articular, gheata, electroterapie antialgica si intiinflamatorie locala TENS, TRABERT ; dupa faza acuta se incep mobilizarile active ale gleznei, exercitii active contra unei rezistente manuale, reluarea sprijinului bipodal, apoi unipodal.

Entorsa de gradul II si III se folosesc principiile din metoda RICE; doar ca timpul de vindecare este mai lung, medicul ortoped poate utiliza gipsul sau orteza pentru imobilizarea gleznei. Entorsa glezna recuperare gips - pe masura ce scad durerea si inflamatia se incep mobilizarile active si se continua cu programul de kinetoterapie - progresiv.

  • Boli ale venelor și articulațiilor extremităților inferioare
  • După leziuni la genunchi toate articulațiile sunt rănite
  • Informatie medicala revizuita de: ANDREI BOGDANMedic primar ortopedie — traumatologie Protocol de recuperare in entorsa de glezna Articulatia talocrurala glezna reprezinta un complex articular ce permite orientarea piciorului in toate directiile spatiului, absortia socurilor si transmiterea greutatii spre suportul de sprijin in statica si locomotie.
  • Durere în articulația cotului în timpul efortului

Daca se utilizeaza gips 3 saptamani dupa renuntarea la imobilizare se incepe programul kinetoterapeutic care trebuie sa elimine durerea si edemul si sa asigure o buna stabilitate si o mobilitate functionala a gleznei. Din asezat: genunchii extinsipiciorul la marginea patului si executa initial singur, iar mai apoi cu rezistanta din partea kinetoterapeutului.

În special, prin pădure, unde-i bine și răcoare. Îmi place terenul ușor accidentat, deși uneori tocmai acesta îmi provoacă suferință. Ori sunt o împiedicată, ori nu am deloc tehnică — ideea e că mă aleg destul de des cu entorse, care mă pun pe tușă cu săptămânile. Dacă vă interesează, vă povestesc ultima experiență, după care m-am recuperat și cel mai repede. Cred că, în cazul meu, de data aceasta, a ajutat că nu am minimalizat gravitatea problemei și că am urmat cu conștiinciozitate recomandările de specialitate.

Cu fata la spalier, pacientul executa ridicari pe varfuri Cu piciorul in afara patului, genunchiul extins, pacientul prinde planta piciorului cu o banda elastica iar cu mainile tine banda in tensiune si piciorul executa flexia entorsa glezna recuperare. Blog - Categorii.

cum ajută artra în tratamentul artrozei